استفاده از امکانات شهرداری برای تبلیغ کاندیداهای انتخابات ممنوع است
کد خبر: 4198685
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶

استفاده از امکانات شهرداری برای تبلیغ کاندیداهای انتخابات ممنوع است

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: هر گونه استفاده از امکانات شهرداری یزد در زمینه تبلیغ به نفع یا علیه کاندیداهای انتخابات ممنوع است و طبق قانون برخورد خواهد شد.

صحن علنی شورای شهر یزدبه گزارش ایکنا از یزد، عزیزالله سیفی، رئیس شورای اسلامی شهر یزد، 18 بهمن ماه در یکصد و هشتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد با تبریک مبعث حضرت رسول  اکرم(ص) با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: استفاده از امکانات شهرداری‌ها در جهت تبلیغ کاندیداها ممنوع است.

وی ادامه داد: امسال ستاد انتخابات استان درخواست کرد تا سالن‌ها و اماکنی که قابلیت استفاده در زمان تبلیغات را دارد؛ اجاره داده شود و لذا این لیست به ستاد انتخابات اعلام شد تا هزینه‌ها مشخص شده و کاندیداهایی که تمایل دارند از این اماکن استفاده کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: در سایر موارد هر گونه استفاده از امکانات دولتی و تبلیغ در شهرداری‌ها و مراکز دولتی ممنوع است و خوشبختانه نشستی نیز با شهردار و مدیران مناطق شهرداری برگزار شد و توصیه‌های لازم  صورت گرفت تا ُمرّ قانون در این زمینه رعایت شود.

احمد ترکمانی، عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست گفت: یکی از شباهت‌های انقلاب اسلامی ایران با زمان پیامبر اکرم(ص) این است که برای مردم به‌خصوص بانوان ارزش قائل شد و هم رسول  الله(ص) و هم امام خمینی (ره) ارزش و احترام زن را بالا بردند و لذا در انقلاب به بانوان ارزش زیادی داده شد.

ترکمانی ادامه داد: انقلاب ما بر سه اصل ایمان به خدا، رهبری حضرت امام خمینی(ره) و همچنین وحدت مردم پیروز شد و اکنون هم دشمنان دنبال ضربه زدن به همین سه اصل هستند و ایمان مردم را هدف قرار داده‌اند  و متأسفانه تا حدی موفق شده‌اند و اتحاد و رهبری را نیز هدف قرار داده و اختلاف افکنی می‌کنند که همه باید مواظب باشیم در دام دشمنان قرار نگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همه اعضای شورای اسلامی شهر باید از حقوق شهروندان دفاع کنیم و برخی از این درخواست‌ها به طومار رسیده است، چون سال‌ها بدون پاسخ بوده و اقدامی نشده است که بنده به عنوان یکی از اعضای شورا و نماینده مردم برخی از  این موارد را مطرح می‌کنم و تقاضای همراهی دیگر اعضای شورا و همچنین اقدام مسئولان را دارم.

عضو شورای اسلامی شهر یزد افزود: فاضلاب منطقه حسن‌آباد یکی از مشکلاتی است که بارها مطرح شد و مردم درخواست دارند. همچنین فضای سبز محله قاسم‌آباد، زمین‌های رها شده شهرک رزمندگان یزد که 27 سال است، رها شده و در اختیار راه و شهرسازی قرار دارد، برخی از مواردی است که مردم گلایه‌مند هستند.

ترکمانی، با اشاره به اینکه وضعیت بلوار آیت‌الله خامنه‌ای و توقف تعداد زیادی تراکتور و لودر ابتدای این بلوار به عنوان یکی از ورودی‌های یزد زیبنده نیست، بر اختصاص فضایی برای جابجایی آن تأکید کرد و گفت: ساخت آپارتمان‌ها و برج‌ها نیز از دیگر مواردی است که مورد مطالبه مردم است و اینکه مردم طومار پر کنند، زیبا نیست و باید قبل از آن پیگیری شده و مشکلات رفع شود.

وی، افزایش هزینه سرسام‌آور آب برای مشترکان یزدی و افزایش تعرفه‌ها در این زمینه را از دیگر مشکلات بیان کرد و گفت: از مسئولان استان درخواست داریم در این زمینه اقدام کنند. مردم امیدوار و با وجود همه مشکلات پای این انقلاب ایستاده‌اند و لذا نباید کم‌کاری از طرف مسئولان صورت گیرد.

ترکمانی بیان کرد: همچنین از شهرداران مناطق یزد و شهردار درخواست دارم، در زمینه برخورد با مردم نظارت لازم را داشته باشند چرا که برخورد نامناسب با مراجعه‌کنندگان در شأن کارمند شهرداری و شورای شهر انقلابی نیست.

فخرالسادات خامسی، عضو دیگر شورای اسلامی شهر یزد نیز در این جلسه گفت: منطقه حسن آباد چندین سال است که مشکل فاضلاب دارد و ظاهراً فعالیت‌های زیرساختی در حال انجام است که هنوز نتیجه‌بخش نبوده و امیدواریم زودتر بهره‌برداری شود تا مردم این خدمات را ببینند.

خامسی افزود: در مورد کارکنان شهرداری نیز متأسفانه نوع برخورد کارکنان در شأن ارباب رجوع نیست، البته این نوع برخورد تنها در استان یزد صورت نمی‌گیرد و لذا باید در این حوزه تجدید نظر شده و طی برگزاری کلاس‌های ضمن خدمت مشکل رفع شود. کارکنان شهرداری نیز درخواست‌هایی دارند و مطالبات حقوق، مزایا و رفاهیات از درخواست این بخش است، و باید نشست‌هایی با حضور شهرداران و پرسنل شهرداری برگزار شده و درخواست‌ها شنیده شود تا بخشی که امکان‌پذیر است، حل شود و شنیدن و احترام گذاشتن به پرسنل بخش زیادی از مشکلات را حل می‌کند.

محمدمهدی نیکونژاد، دیگر عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز در این جلسه علنی گفت: دشمنان انتخابات را هدف گرفته‌اند، اما مردم بار دیگر با حضور خود در انتخابات و راهپیمایی 22 بهمن مشت محکمی بر دهان استکبار خواهند زد و یاری‌گر اسلام و انقلاب هستند.

نیکونژاد اظهار کرد: گلایه‌های مردم از زبان ما در جلسات مطرح می‌شود ولی پیگیری درستی وجود ندارد  و نتیجه‌بخش نبوده است و لذا درخواست داریم دستگاه‌های خدمات‌رسان طی نشستی در صحن علنی شورای شهر حضور پیدا کنند تا مطالبه‌گری شده و مشکلات و درخواست‌های مردم رفع شود.

وی با بیان اینکه تعداد کمی از کارکنان شهرداری برخورد مناسبی با مردم ندارند اما همین تعداد کم نیز برای این شورا و شهرداری زیبنده نیست و باید رفع شود، اظهار کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان نباید تعرفه خود را بی‌محابا افزایش دهند و مالیات، بیمه و نظام مهندسی یزد افزایش سرسام‌آوری در تعرفه سال آینده خود داشته اند که مردم ناراضی و گلایه‌مند شده و در مواردی برای اخذ پروانه مراجعه نمی‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: در حالی که تعرفه شهرداری با شیب ملایم همراه بوده تا مراعات لازم صورت گیرد اما به دلیل عدم همراهی بقیه دستگاه‌های خدمات‌رسان و همکار در این زمینه، کام مردم تلخ می‌شود و لذا درخواست داریم بقیه دستگاه‌ها نیز در این زمینه همراهی داشته باشند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدناصر حیدری، عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد نیز در این جلسه علنی گفت: یک‌هزار و ۶۰۰ تابلو در معابر بلوار مدرس و حسن آباد درحال نصب و تعویض است و برخی از این نامگذاری‌ها از سال ۱۳۹۹  تا کنون بوده که تابلو آن نصب نشده و در این  شورا در حال انجام است.

یادآور می‌شود در این جلسه علنی بررسی لایحه و آیین‌نامه نامگذاری معابر، طرح پیشنهادی کمیسیون حمل ونقل درخصوص فرهنگسازی همگانی و آموزش شهروندی باهدف اصلاح رفتارهای شهروندان درآمد و شد درون شهری نیز مطرح و بعد از رأی‌گیری تصمیم گیری شد.

انتهای پیام
captcha